ضبط‌ کننده‌های دیجیتال الکترونیکی

ساخت وبلاگ

اگرچه فناوری نوار مغناطیسی چندین دهه قدمت دارد، اما هرگز از بین نرفته است. بسیاری از نوازندگان هنوز با نوار آنالوگ ضبط می کنند، و حتی هنرمندان جریان اصلی دوباره موسیقی را روی نوار کاست منتشر می کنند. نوار قرقره باز در اندازه ها و سرعت های مختلف و همچنین فرمت های دیجیتال قبل از کاربردی تر شدن درایوهای حالت جامد تولید شده است. یکی این با یک اکولایزر کم گذر 6 دسی بل/اکتاو در الکترونیک پخش مجدد جبران می شود، اما ناهنجاری های مغناطیسی مختلف منجر به یک پاسخ فرکانس پایین کمی ناهموار می شود که اغلب به عنوان "برآمدگی سر" نامیده می شود. اندازه فاصله هد بازپخش برای پاسخ فرکانس بالا بسیار مهم است زیرا وقتی سیگنال ضبط شده روی نوار دارای طول موجی برابر با عرض هد شکاف باشد، هیچ شار مغناطیسی خالص و خروجی وجود نخواهد داشت.

و دوم، اگر یک ماشین قدیمی می‌خرید، وضعیت آن و آنچه که ممکن است لازم باشد تا آن را به وضعیت خوبی برساند. سیستم کاهش نویز Dolby B برای تحقق عملکرد کم نویز در نوارهای کاست آهسته، باریک و باریک کلیدی بود. با تقویت فرکانس‌های بالا در ضبط، به‌ویژه صداهای با فرکانس بالا در سطح پایین، با کاهش فرکانس بالا در هنگام پخش، کار می‌کند. دک نوار کاست نوعی دستگاه نوار برای پخش و ضبط کاست های صوتی است که تقویت کننده یا بلندگو داخلی ندارد و در درجه اول به عنوان وسیله نقلیه عمل می کند.

ما در اینجا فرض می کنیم که هدف اصلی شما گوش دادن به موسیقی روی نوار و شاید همچنین انجام گاه به گاه ضبط خانگی به جای ضبط حرفه ای استودیویی باشد. در این صورت واقعاً دو چیز کلیدی وجود دارد که باید روی آن تمرکز کرد. اول، محدوده و قابلیت های دستگاه از نظر اندازه، سرعت و فرمت نواری که می تواند پخش کند.

در عین حال، مدل‌های گران‌تر ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند. اکثر ضبط کننده های صوتی که امروزه به فروش می رسند با نوعی نرم افزار داخلی فیلتر کننده نویز عرضه می شوند. این برای کاهش نویز پس زمینه در اتاق های بزرگ و جاهایی که پژواک زیاد وجود دارد مفید است. یک عرشه دهه هشتاد از برندی که همچنان به تولید قطعات مناسب و معقول ادامه می دهد، البته با قیمتی. ساخت ژاپن KX-300 دارای سر نوار آمورف است که به کیفیت صدای عالی معروف است.

فاصله هد باریکتر برای پخش نسبت به ضبط بهینه است، بنابراین عرض فاصله سر هر هد ضبط/پخش ترکیبی باید الزاماً یک مصالحه باشد. هدهای جداگانه ضبط و پخش همچنین امکان نظارت خارج از نوار در حین ضبط را فراهم می کند و امکان تأیید فوری کیفیت ضبط را فراهم می کند. (چنین ماشین‌هایی را می‌توان با وجود یک سوئیچ «مانیتور» با موقعیت‌هایی برای «نوار» و «منبع» یا موارد مشابه شناسایی کرد.) سیستم‌های سه سر در عرشه‌های قرقره به قرقره رایج بودند، اما اجرای آنها دشوارتر بود. برای نوار کاست ها که دهانه های جداگانه ای برای سر ضبط و پخش ندارند.

پخش کاست رومیزی قابل حمل Gpo 162b

در مجموع حدود 36 نوار از گروه های راک معروف و افراد دهه 60 و 70 بودند که برادرش درامر معروف برخی از گروه ها بود و همچنین یک درامر استودیویی نیز بود و اینها را روی دستگاه خودش برای استفاده خودش ضبط کرد. من یک کانال AKAI 1730D 4 خریدم تا آنها را پخش کنم، اما اجرا نشد، بنابراین آن را به تعمیرگاهی بردم که متخصص در تعمیر R2R است. قبل از اینکه آن را پس بگیرم دوستم فوت کرد و برادرش نیز در سال 2001 فوت کرده بود. من اکنون پخش کننده را به حالت اولیه برگردانده ام و نوارها بسیار بهتر از صداهایی که امروز دریافت می کنیم بسیار عالی هستند. اخیراً به فروش ملکی رفتم و یک سونی TC 730 و یک جعبه 28 نوار از قبل ضبط شده از 60-70 اینچ به قیمت ده دلار برداشتم.

آنقدر دیوانه شده بودم که حلقه عشق زندگی را از روی طاقچه هل دادم. چه کار احمقانه ای به هر حال آنچه را که مانده بود در زباله دانی انداختم، یک چیز دیگر. در سال 1996 با دختری ازدواج کردم که قبل از آشنایی با او علاقه داشتم اگر در گوگل برای ضبط‌کننده‌های صوتی دیجیتال جستجو کنید، ممکن است از دیدن مجموعه عظیمی از مدل‌ها از ده‌ها سازنده شگفت‌زده شوید. گسترش قیمت به سادگی شگفت انگیز است، از زیر 10 دلار تا بیش از 10000 دلار. باید چند تفاوت اساسی وجود داشته باشد تا منعکس کننده چنین اسپرد قیمتی بزرگی باشد.

مانند یک کارتریج 8 مسیره، نسبتاً به حرکت وسیله نقلیه حساس نبود، اما فلاتر نوار را کاهش داد، و همچنین مزایای آشکار اندازه فیزیکی کوچکتر و قابلیت جلو/عکب سریع را داشت. افزایش عمده محبوبیت کاست با انتشار پخش کننده کاست "شخصی" سونی واکمن در سال 1979 بود که به طور خاص به عنوان منبع موسیقی فوق فشرده "پوشیدنی" فقط برای هدفون طراحی شد. اگرچه اکثریت قریب به اتفاق چنین پلیرهایی که در نهایت فروخته شدند، محصولات سونی نبودند، نام "Walkman" مترادف با این نوع دستگاه شده است. استریو قابل حمل Nagra IV-SA که از دهه 1960 در دسترس بود، این دستگاه ها برای جابجایی طراحی شده بودند و برای استفاده خانگی و حرفه ای تولید می شدند.

کارکرده، ضبط صوت Akai 4000ds Mk 2 Reel To Reel

ضبط‌کننده‌های اولیه برای دیکته و روزنامه‌نگاران در نظر گرفته شده بودند و معمولاً دستگاه‌های باتری دستی با میکروفون‌های داخلی و کنترل بهره خودکار هنگام ضبط بودند. کیفیت صدای ضبط صوت تا اواسط دهه 1970 بهبود یافته بود و یک نوار کاست با کنترل های سطح دستی و مترهای VU به جزء استاندارد سیستم های خانگی با کیفیت بالا تبدیل شد. کاست ها برای خودرو و سایر برنامه های موسیقی قابل حمل بسیار محبوب شدند. اگرچه کاست‌های از پیش ضبط‌شده به‌طور گسترده در دسترس بودند، بسیاری از کاربران آهنگ‌هایی را از نوارهای وینیل یا کاست‌های خود ترکیب می‌کردند تا یک نوار کاست سفارشی جدید بسازند. سرهای ضبط ضبط صوت های دیجیتال مانند دستگاه های DAT یا مولتی تراک های Alesis و Tascam عمر محدودی دارند و تعویض آن گران است. مهم است که فروشنده به توصیه‌های سازنده در رابطه با سرویس و تمیز کردن سر پایبند باشد - انتظار داشتن مدرک مستند از سابقه خدمات، مانند خودرو، غیرمنطقی نخواهد بود.

نوارهای کاست نیز می توانند چندین بار ضبط شوند (اگرچه برخی از ضبط کننده های دیجیتال حالت جامد اکنون این عملکرد را ارائه می دهند). انتظار می رفت با ظهور لوح فشرده و سایر فناوری های ضبط دیجیتال مانند نوار صوتی دیجیتال، MiniDisc و درایوهای ضبط CD-R، فروش عرشه کاست آنالوگ به سرعت کاهش یابد. فیلیپس با کاست جمع و جور دیجیتال پاسخ داد، سیستمی که با نوارهای ضبط شده آنالوگ موجود برای پخش سازگار بود، اما نتوانست سهم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص دهد و از بازار خارج شد. یکی از دلایلی که برای عدم پذیرش فرمت‌های ضبط دیجیتال مانند DAT پیشنهاد شد، ترس ارائه‌دهندگان محتوا بود که توانایی تولید کپی‌های با کیفیت بسیار بالا به فروش ضبط‌های دارای حق چاپ آسیب می‌رساند.

آنالوگ و دیجیتال ضبط صوت های آنالوگ به دلیل قیمت پایین و سهولت کار هنوز معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند. ضبط‌کننده‌های دیجیتال به دلیل صدای باکیفیت و توانایی ذخیره‌سازی مقادیر زیادی داده، به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند. نمونه هایی از ضبط صوت دیجیتال شامل پخش کننده های MP3 و هارد دیسک می باشد.

در اواخر دهه 1990، خودروها با سیستم‌های سرگرمی عرضه شدند که هم کاست و هم سی‌دی را پخش می‌کردند. در اواخر دهه 2000، تعداد کمی از خودروها با عرشه کاست عرضه می شدند. آخرین مدل وسیله نقلیه در ایالات متحده که شامل یک دستگاه پخش نوار کاست در کارخانه بود، لکسوس SC 430 2010 بود. از آنجایی که رادیوها به شدت در داشبورد ادغام شدند، بسیاری از خودروها حتی فاقد دهانه های استاندارد بودند که امکان نصب دستگاه پخش کاست پس از فروش را داشته باشند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت یونا بازدید نمایید
نوارها ابزار بسیار مفیدی هستند که به ما امکان ذخیره اطلاعات و داده ها را می دهند. نوارهای کاست به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند زیرا حمل و کار با آنها آسان است.


لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فروشگاه لوازم دسته دوم به سایت ما مراجعه نمایید
تصور می‌شد که نوار دی‌اکسید کروم باعث افزایش سایش روی سرها می‌شود، بنابراین TDK و Maxell از فرمول‌های آهنی دوپ شده با کبالت برای تقلید از CrO2 استفاده کردند. سونی به طور خلاصه FerriChrome را امتحان کرد که ادعا می کرد بهترین های هر دو را ترکیب می کند. با این حال، برخی افراد اظهار داشتند که برعکس این موضوع صادق است زیرا به نظر می‌رسد لایه بالایی کروم به سرعت از بین می‌رود و در عمل این نوع را به آهن کاهش می‌دهد. اکثر دک‌های اخیر بهترین پاسخ و فضای سر پویا را با نوارهای فلزی ایجاد می‌کنند که همچنان برای ضبط نیاز به سوگیری بیشتری دارند، اگرچه در تنظیم II به درستی پخش می‌شوند زیرا تساوی یکسان است. یکی از بزرگترین بازارهای دستگاه های صوتی دیجیتال، دنیای تجارت است که در آن مردم از دستگاه های صوتی دیجیتال برای یادداشت برداری و دیکته نامه ها، یادداشت ها و سایر مکاتبات به دستیاران برای رونویسی استفاده می کنند. توسعه ضبط کننده های صوتی دیجیتال به طور قابل توجهی تحت تأثیر نسل های قبلی تجهیزات دیکته از IBM، Dictaphone و سایر سازندگان قرار گرفته است.

ماشین‌های واقعاً قابل حمل با باتری‌های داخلی کار می‌کردند، در حالی که سایر ماشین‌ها، در حالی که هنوز قابل جابجایی بودند، برق اصلی را قطع کردند. با توجه به ماهیت ماشین های قابل حمل، بدیهی است که اندازه و وزن آنها باید محدود می شد که به نوبه خود اندازه قرقره هایی را که می توانستند در خود جای دهند محدود می کرد. مدل‌هایی که با باتری کار می‌کردند معمولاً به قرقره‌های 3 یا 5 اینچی محدود می‌شدند، در حالی که نسخه‌های برقی اغلب می‌توانستند تا قرقره‌های 7 اینچی مصرف کنند.

قبل از خرج کردن پول برای خرید یک ضبط صوت دیجیتال، باید اصول اولیه را بدانید. من تجهیزات صوتی بسیار پیشرفته را نادیده می‌گیرم تا بر روی دستگاه‌های ضبط دستی کوچک که تا حدود 600 دلار قیمت دارند تمرکز کنم. علیرغم کاهش تولید عرشه کاست، این محصولات همچنان توسط برخی ارزش گذاری می شوند. بسیاری از افراد نابینا و مسن استفاده از جدیدترین فناوری های دیجیتال را در مقایسه با فرمت کاست بسیار دشوار می دانند. نوارهای کاست در برابر خراشیدن آسیب پذیر نیستند و از جایی که آخرین بار متوقف شده بودند پخش می شوند.

من در نظر داشتم یک نوار چسب دست دوم بخرم اما خیلی خوشحالم که در عوض Teac AD850 را خریدم - عالی است. اولین ضبط صوت مصرفی که از یک قرقره نواری که به طور دائم در یک کارتریج کوچک قابل جابجایی قرار داشت استفاده کرد، کارتریج نوار RCA بود که در سال 1958 به عنوان سلف فرمت کاست ظاهر شد. ارزان‌ترین دستگاه‌های موجود این روزها، دستگاه‌های ساده، دو سر، کم‌سرعت و یک‌چهارم با استفاده از نوار یک‌چهارم اینچی خواهند بود. اینها دارای یک سر پاک کردن و یک سر ضبط/بازپخش ترکیبی هستند، دقیقاً مانند اکثر ضبط‌کننده‌های کاست. آنها یک کابوس برای هماهنگ کردن هستند، و بهتر است برای کار جدی از آنها اجتناب کنید. در پله بعدی چندین ماشین خانگی سه سر قابل اعتماد، Akai 4000D، DS و DB قرار دارند.

اما ضبط‌کننده‌های دیجیتال الکترونیکی صدای امروزی بسیار فراتر از دیکته صرف به دنیای ضبط صدای با کیفیت بالا رفته‌اند. حتی زمانی که ضبط‌کننده‌های کاست جدیدتر معرفی شدند، همچنان باید مطمئن می‌شد که نوار واقعاً حرکت می‌کند و میکروفون‌های کوچک فقط نویز را دریافت نمی‌کنند. امروزه ما ضبط‌کننده‌های صدای دیجیتالی کوچکی در تلفن‌های هوشمند خود داریم، یا مهم‌تر از آن، ضبط‌کننده‌های مستقل با میکروفون‌های بسیار قدرتمند و در ابعاد جمع‌وجور که به راحتی در جیب یا کیف جا می‌شوند.

ستاره مهربان...
ما را در سایت ستاره مهربان دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : یک دوست بازدید : 363 تاريخ : ساعت: